Thursday, January 17, 2008

On sul oma arvamus?

"Mul on ükskõik", "Ma ei tea, vahet pole..." jne. Kas sa pole mitte kuulnud selliseid vastuseid inimeste käest neilt midagi küsides? Tahtes teada nende arvamust? Püüdes olla vastutulelik ja arvestada nende soovidega? Ja kui nad vastavad niimoodi ükskõikselt ja hoolimatult, kas ei ole mitte vastik???
Mina küll aeg-ajalt saan selliseid vastuseid. Tõesti üle kõige vihkan ma sulaselget lollust, kuid ausalt öeldes on selline no-life-stiilis vastus samuti suhteliselt tobe! Kuidas saab ometi inimesel olla ükskõik sellest, mida või kus süüa näiteks? Kas saab olla ükskõi kui tegelikult on kõigil iga asja kohta mingisugunegi arvamus? Poolnaljatades meenub lugu, mida ikka naisterahvaste kohta räägitakse, et kui neil näiliselt on miskit nagu pahasti, siis vastusele, et mis viga on, vastatakse ikka ja alati: "Ah ei midagi, kõik on korras!" No muidugi nii see päris tihti ikka ei ole. Tekivad erinevad arusaamad ja lahkhelid, sest lihtsalt EI RÄÄGITA. Tõeliselt kahju, et niisugustest pisikestest asjadest, mida ei saa isegi probleemide alla klassifitseerida, tekitavad ikkagi probleeme.

Kallid kaasinimesed, olge endas kindlad ja vaprad ikka väljendama ka enda arvamusi! Eriti kui keegi teilt midagi küsib või soovib teiega arvestada! Ärgem olgem tuimad ja ükskõiksed, kui tegelikult sisimas ei ole asjad mitte nii! Tehkem elu kergemaks üheskoos!


Ja lõpetuseks ei meeldi selline tuim olemine ka Jumalale:

Ma tean su tegusid, et sa ei ole külm ega kuum. Oh oleksid
sa ometi külm või kuum! Aga nüüd, et sa oled leige ja mitte külm ega kuum, sülitan ma su välja oma suust.

Ilm 3:15-16

9 comments:

Mare said...

Na ja, mõistan sinu tundeid küll, olen ise üsna samamoodi tundnud kui sina. Aga samas sa liialdad ka. Või siis oled valinud nats halvad näited. Noh, igal juhul tekkis kange soov veidi teisi külgi ka asjadest välja tuua. Esiteks näiteks kui valitakse kahekesi kohta, kuhu sööma minna, siis võib selline vastus tähendada hoopis soovi kaaslasele vastu tulla, kuna oma tahtmine ei ole lihtsalt piisavalt tugev, et seda teisele ka peale suruda. Ja see naiste lause "Ei midagi" ei lähe üldse teemasse ju:P Või noh, on pigem teine teema juba. Kuigi minu arvamus selle kohta on see, et naisi pidevalt süüdistatakse näägutamises ja sellepärast nad ei räägigi, et sellist reaktsiooni kardavad. Aga jah, üldiselt olen nõus, lihtsalt nokkisin veidi:)

Max said...

Hmmm... tundub nagu targa inimene kommentaar, aga enivei... ;)
Oma arvamuse avaldamine, eriti olukorras, kus esitatakse küsimus, ei saa kohe ka parima tahtmise juures olla oma arvamuse pealesurumine!

Ja näägutamine? Tõesti on see teine teema, aga olen seda kogenud vaid vanemate õdede puhul ja kardan, et seni kuni otseselt isiklikult ei koge, siis sellest teemat ei tule :)

PS! Margit KIRJUTA BLOGI!

Triin said...

Milline tore üllatus! Sa apteitisid oma blogi. Okei, nüüd kommenteerin teemat ka nati. :P Ma arvan, et see sinu söömise näide on selline nati halb või nii, sest omast kogemusest tean öelda, et kui mul on kõht tühi, siis ma ei hakka küll mingit oma arvamust segama teemasse, kus süüa, sest tahan otsustamisega kiiresti ühele poole saada ja lihtsalt sööma minna. Kui ma nälga surema ei hakka, siis mul on tõesti oma arvamus, et kuhu sööm minna, sest siis ma ei läheks enam öömise pärast sööma vaid maitse pärast.

Noja oma arvamuse väljaütlemine sõltub ka loomulikult seltskonnast. Kui olen mingite taimetoitlastega koos, siis isegi kui nad küsivad, kuhu tahad sööm minna, ei hakka ma oma arvamust välja ütlema, et kuulge läheks õige burksi sööma. :D


Ja ma ei pea kindlasti siin silmas seda, et mul pole piisavalt selgroogu, et oma arvamust välja öelda. Ma lihtsalt ei taha pinget tekitada olukorras, kus saab seda vältida ja otsustan kompromissi kasuks ja ei ütlegi oma arvamust.

vot.

Liis said...

Ma leian, et oma arvamuse puudumine on sama hull, kui liiga tugev arvamus!

Max said...

Kallid Kohvid, lähete natukene teisele poole äärmusesse oma arvamuse peale surumisega :)
Lihtsalt arvamust oleks vaja meile kõigile ja selle väljaütlemine POLE kohe sugugi peale surumine! Eriti veel kui see arvamus on vastus küsimusele ;)

Riina said...

jaa sul on õigus...
Sellised vastused ajavad mind ennast närvi, kuigi 50% juhtudest kasutan ise sama vastust. See vb ei olegi arvamuse puudumine vaid totaalne ükskõiksus ja külmus teise küsimuse suhtes...Ja ausalt see on nõme...

Liis said...

Kallis Margus, sina küsisid ja mina ainult vastasin.

Anonymous said...

Täiesti mõttetu on ärrituda, millegi nii tähtsusetu asja üle, et kellelgi on ükskõik kuhu sööma minna vms. Vahest on mul mingi kindla asja isu ja tahan just minna sööma mingisse konkreetsesse kohta aga vahest on ükskõik kuhu minna ja tuleksin kaasa seltskonna pärast. OnuMax, rahu, ära ärritu nii tühiste asjade pärast.

Anonymous said...

Loe kogu blogi, paris hea